zaterdag 30 oktober 2010

Een treindag als een ander

Ergens in december 2008 ging ik naar het station (Mol) om een ticket te kopen. Ik zag daar een 20-tal mensen aanschuiven aan de loketten. Er was maar 1 loket (van de 2) open. Ik dacht: 'mij gaan ze hier niet hebben, ik ben zeker niet van plan om aan te schuiven...'

"Komen daar ook ticketten uit?"

Dus, bibi naar de ticketautomaat. Bijna iedereen gluurde mij na, en sommigen hadden zo'n smile van: 'manneke, daar gaat ge nu 'ns niks uitkrijgen, zie...'. Ik geef alles in, betaal met m'n bankkaart en op een kleine minuut had ik m'n ticket. Toen kreeg ik wel andere gezichten te zien... :). Even later kwam er een oudere vrouw mij vragen 'of daar ook ticketten uit kwamen...'

Ik begeef me naar de vertrekhal. Trein naar Hasselt: 13 min. vertraging... Niet zozeer een groot probleem, ik moest toch ergens zijn vlak aan het station van Hasselt en 13 min. Vertraging was niet echt een ramp...

"En als ik nu 'ns m'n blouse één knopje verder open doe?"

De trein kwam aan en ik stap op. Ik had nog plaats vlabij een aantal studentes die (waarschijnlijk) in Antwerpen studeerden en die richting Limburg (thuis) spoorden wegens begin van het Kerstverlof. Toen even later de treinbegeleider de ticketten kwam controleren, vroeg een studente om hoe laat de trein zou aankomen in Hasselt om haar natransport verder te regelen (via gsm) omwille van de vertraging.

De treinbegeleider zei: 'We zullen om iets na 19:00u aankomen i.p.v. 18:48u.' Die studente reageerde een beetje teleurgesteld, maar had toch een gevoel voor humor... Ze zei: 'Als ik nu 'ns naar de machinist mag gaan en ik doe 1 knopje verder open van mijn blouse, zou 'm dan 130 à 140 km/u willen rijden om toch wat van die vertraging te kunnen inhalen?' Waarop de TB in de lach schiet en zegt: 'Je weet niet goed met welk materieel we rijden... Als 'm 130 à 140 eruit wil krijgen, valt heel de trein uiteen, zo'n rammelkast...' (MW41). Natuurlijk de reizigers die vlak in de buurt zaten (mezelf inbegrepen) één groot lachsalvo...

Dat was me wel een leuke belevenis die dag...

—een treindagverslag van kempenexpress.

3 opmerkingen:

  1. Veerle, gelieve de datum te vermelden wanneer deze treinbelevenis gebeurd is. Dat is zeker niet vorige vrijdag of enkele weken geleden gebeurd. Dat was (volgens mij) de onderlinge afspraak niet. Ofwel datum erbij vermelden, ofwel dit bericht verwijderen.
    Mvg,
    Kempenexpress

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is aangepast! is idd beter zo, en sommige rammelkasten zullen nu toch al wel vervangen zijn ;)

    't blijft toch wel actueel, onderhandelen met de conducteurs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. -> Voor alle duidelijkheid: 'ergens in december 2008' was dus met de start van de Kerstvakantie, op 20/12/'08.
    -> Die rammelkasten rijden amper 8 à 10 jaar, maar rammelen doen ze al zeker.

    Kempenexpress

    BeantwoordenVerwijderen