Als de onderbreking niet voorspeld werd moet je wel proberen erdoor te geraken.
En dan moet je geluk hebben dat je juist gokt: neem ik deze overvolle IR tot Mechelen om daar over te stappen op de L die net gemist werd of wacht ik tot het perron leegloopt en hoop ik dat de aangekondigde IC er over vijf minuten effectief is?
Als je fout gokt en hopeloos vastzit voel je woede tegenover alles dat naar de NMBS ruikt. Waarom is het nog altijd niet mogelijk om (ook bij gewone vertragingen) meer dan tien minuten op voorhand te voorspellen dat een trein een half uur later zal zijn? Dat ziet men toch van ver aankomen? Het zou veel ongemak kunnen voorkomen en de complete chaos toch een beetje draaglijk maken. Informatie is belangrijker dan een minimumdienstverlening.
doet me denken aan de 'perronshuffle'. ook altijd leuk!
BeantwoordenVerwijderenSlechte gok of verkeerd geïnformeerd?
BeantwoordenVerwijderenGokken moet ik altijd 's morgens op het perron. Ik kan altijd kiezen tussen twee treinen die beide naar Antwerpen rijden en bijna op het zelfde tijdstip toekomen.
Dat was dan uitgezonderd vandaag het geval. Eens in Berchem kort na het verder zetten van de reis stopt de trein nog aan het perron met een piepend geluid. De noodrem dacht ik. Meteen een stem van de conducteur met de mededeling dat één deur niet meer goed afsloot. We werden verzocht om een andere trein te nemen. 2/3 van de passagiers stapte af om.....aan een ander perron dezelfde trein met gesloten deuren te zien vertrekken met de andere 1/3 van de gelukkigen richting Antwerpen. Gevolg 15min te laat op werk.
ik neem al jarenlang geen trein meer...
BeantwoordenVerwijderen3 jaar geleden een laatste poging gedaan: Vertrokken in Antwerpen-centraal. Panne voor Brussel-Noord. Overstappen op boemeltrein. Half uur stilgestaan (35°C). Drie kwartier te laat. Belachelijk inefficiënt georganiseerd transportmiddel! Schandalig!